Sacsayhuamán - Reisverslag uit Sacsaywaman, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu Sacsayhuamán - Reisverslag uit Sacsaywaman, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Sacsayhuamán

Door: Manou Geys

Blijf op de hoogte en volg Manou

12 Januari 2017 | Peru, Sacsaywaman

Vandaag heb ik een eerste uitstapje gedaan naar Sacsayhuamán.
Het is een archeologische locatie van ongeveer 3000 hectare groot met overblijfselen van gigantische bouwwerken waarvan men zegt dat de Inca's het hadden gebouwd voor de zonnegod te vereren.
Het is opmerkelijk hoe goed de stenen op elkaar passen en hoe groot ze wel niet zijn. Om op deze plaats te geraken moesten we stijle hellingen opwandelen... En dat is geen pretje op 3500m hoogte.
Eenmaal boven begon ik zelfs te draaien en moest ik even gaan zitten.
Maar het uitzicht dat we helemaal boven konden zien was overweldigend! Uitzicht over heel Cuzco met de prachtige bergen, onbeschrijfelijk gewoon. Als we terug een stukje naar beneden wandelden kwamen we uit op een knal groene vlakte tussen de ruïnes
met een groep alpaca's als de kerst op de taart. Hierna waren we terug naar school vertrokken omdat het bijna tijd ging zijn voor mijn privélessen. Het was wel een super goede conditietraining voor komende bezichtigingen. Zoals Lago Titicaca waar ik morgen avond naartoe zal vertrekken voor het volledige weekend. Ik kan niet wachten om die tour te gaan doen! Hierover zal ik na het weekend zo snel mogelijk jullie ervan op de hoogte houden. !Hasta luego!

  • 13 Januari 2017 - 13:38

    Mama:

    Hoi Manoutje, weer leuk om eens iets te lezen van jou. Had ook al wat foto's op Snapchat gezien. Het mooi zicht en de alpaca's... Fantastisch om te zien.
    En dan het Titicaca meer... Zal prachtig zijn. Mooie foto's maken hé? Ben benieuwd naar je verslag!
    Veel plezier! Dikke kus van mama.

  • 13 Januari 2017 - 17:02

    Ann Mertens:

    Goed bezig Manou! Laat al die prachtige ervaringen binnen stromen om voor altijd in je herinnering te blijven.
    Tot je volgende reisverslag.
    Groetjes,
    Mamma van Lena die aan haar laatste week in Lyon begint.

  • 14 Januari 2017 - 09:22

    Peeters Ils:

    Ik had van je papa al veel gehoord over je vertrek en ook enkele mooie foto's gezien maar hier allemaal zelf kunnen zien en volgen is nog fijner :-) Voor zo'n jonge dame te zijn moet ik zeggen dat je moed,lef en pit hebt...Goed bezig zou ik zeggen en vooral blijven genieten <3 Groetjes van buurvrouwtje uit nummer 4 ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manou

Interesses voor andere culturen en talen geven mij de moed om te reizen en avonturen op te zoeken. Ik hoop wat meer zelfkennis op te doen en mij zo het beste te doen ontwikkelen.

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 13222

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 April 2017

Cuzco & Playa Del Carmen

Landen bezocht: