Chichén-Itzá - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu Chichén-Itzá - Reisverslag uit Chichén-Itzá, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Chichén-Itzá

Door: Manou Geys

Blijf op de hoogte en volg Manou

29 Maart 2017 | Mexico, Chichén-Itzá

Voor we vertrokken naar Chichén Itzá bezochten we een lokaal marktje en een cenote genaamd Ik Kil. Het is de mooiste cenote van de 4 die ik bezocht heb, er groeiden prachtige lianen tot beneden in het helderblauwe water met prachtige meervallen. We konden er met een slingertouw inspringen of ook gewoon gebruik maken van een trapje. Hier hebben we een klein uurtje gezwommen en zijn daarna direct vertrokken richting Chichén Itzá! Of ook wel genoemd door de toeristen hier, Chicken Pizza. Gewoon slechte humor als je het mij vraagt, maar goed. Ik kan niet geloven dat het mijn 3e wonder van de wereld is dat ik bezocht heb ondertussen. Het is veeeeel groter dan ik verwacht en super magnifiek om naar te kijken. Nu zijn we ook op een speciale dag naar Chichén Itzá gegaan, 20 maart, de dag waarop de geboorte van Benito Juárez gevierd word (21 maart). Op deze dag hadden we ook geen school en was het ideaal om naar Chichén Itzá te gaan. Het was ook de dag van een Equinox, het is een tijdstip in het jaar waarop de zon loodrecht boven de evenaar staat. Hierdoor is het mogelijk om op het gigantische bouwwerk een slangenvorm te zien op de zijkant van zijn trappen. Zo bewijst het ook hoe ver de Maya's stonden met astronomie. Verder kon ik niet geloven hoe groot het bouwwerk was en hoe goed het wel niet bewaard gebleven is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manou

Interesses voor andere culturen en talen geven mij de moed om te reizen en avonturen op te zoeken. Ik hoop wat meer zelfkennis op te doen en mij zo het beste te doen ontwikkelen.

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 13230

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 April 2017

Cuzco & Playa Del Carmen

Landen bezocht: