Isla Holbox - Reisverslag uit Holbox, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu Isla Holbox - Reisverslag uit Holbox, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Isla Holbox

Door: Manou Geys

Blijf op de hoogte en volg Manou

29 Maart 2017 | Mexico, Holbox

Het laatste eiland dat ik hier gedaan heb en heel zeker ook het prachtigste. Ik kan het bijna niet beschrijven hoe mooi dit eiland wel niet is. Je komt aan en het eerste wat al opvalt is dat het er niet zo extreem toeristisch is en dat is voor mij al een super pluspunt. Daarentegen word het natuurlijke uitzicht perfect bewaard gebleven door gebouwen die er voor mij perfect bij passen. En hoewel het water aan de kant van de ferry donker groen lijkt en je eerst lijkt teleur te stellen, word het water aan de andere kant van het eiland niet normaal lichtblauw, met stranden waar je tot wel meer als 100 meter tot je knieën in het water kan lopen. Als je een waar paradijs zoekt met de meest vriendelijke en open mensen, kan ik je Holbox voor 100 procent aanraden. Nu was mijn ervaring op het eiland ook wel een waar avontuur. Wanneer ik besliste om te gaan, was het slechts 1 dag op voorhand. Iedereen vertelde me ook dat op voorhand boeken allemaal niet nodig was... Eenmaal we de rechtstreekse bus wilden pakken kregen we toch wel niet te horen dat deze volzet was... Ik had nu ook wel kunnen weten, maar geen ramp. We moesten nu enkel een colectivo nemen naar cancun (super goedkope busjes) en vanuit Cancun een andere bus nemen naar Holbox. Dit alles kwam uiteindelijk nog goedkoper uit dan de rechtstreekse maar het duurde natuurlijk langer. Uiteindelijk in Holbox bleken al de hostels volzet vanwege een festival... Enkel dure resorts waren nog vrij en dat had ik er nu niet voor over. Allemaal natuurlijk onze eigen schuld door ons gewoon nihil voor te bereiden. Maar ook geen ramp natuurlijk, vele backpackers en andere toeristen die er ook waren zonder enige kennis van het festival waren ook hostel-loos. We besloten om op het strand te slapen, wat voor iedereen daar super normaal is. We hadden er al super veel nieuwe vrienden gemaakt en met zen allen besloten om in groep op het strand te slapen. Hoewel het slapen minder was, was het wakker worden fenomenaal! Direct aan het strand met een prachtig uitzicht, klaar om in de zee te springen. Oh nu ben ik nog bijna vergeten het festival uit te leggen... Het festival was eerder een gebeurtenis om het oplichtende water van de zee zichtbaarder te maken door alle lichten op het eiland uit te doen. En ja ik meen het, wanneer we 's nachts onze handen in het water hielden en er eens goed mee schudde begon alles te fonkelen. Hier had ik nog nooit iets van gehoord en was een van de interessantste ervaringen tot nu toe. Geloof mij, Holbox is een echte aanrader!

  • 29 Maart 2017 - 09:03

    Mama:

    OMG, Manou dat klinkt wel superfantastisch! Weet je nog, de eerste reis die ik wou boeken via Travel Bird was toch ook met een verblijf op Holbox? We hebben dat toen niet gedaan omdat we jou dan niet zo veel zouden zien, maar als ik dat allemaal lees, ga ik er toch nog eens naar toe! Geniet nog van je laatste dagen daar en we zien je zondag in Düsseldorf. Dikke kussen van je mama. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manou

Interesses voor andere culturen en talen geven mij de moed om te reizen en avonturen op te zoeken. Ik hoop wat meer zelfkennis op te doen en mij zo het beste te doen ontwikkelen.

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 1668
Totaal aantal bezoekers 13221

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 April 2017

Cuzco & Playa Del Carmen

Landen bezocht: