Eerste lesdag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu Eerste lesdag - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Eerste lesdag

Door: Manou Geys

Blijf op de hoogte en volg Manou

10 Januari 2017 | Peru, Cuzco

Mijn eerste ochtend in Cuzco kon niet beter dan op het dak in een kleine veranda mijn eerste ontbijtje te eten met uitzicht over Cuzco en zijn skyline. Een soort klein platbrood met qeuso, wat gepofte granola met yoghurt en een kop coca thee maakte mij gereed voor mijn eerste lesdag. Om 8 uur moest ik al op school zijn voor een introductie samen met een examen om onze Spaanse vaardigheid te testen en om er uiteindelijk direct in te vliegen. In de voormiddag heb ik les met medestudenten en in de namiddag nog een 2 uurtjes privéles. Om 12.30u had ik middagpauze en kon ik bij mijn gastgezin gaan lunchen, hierna had ik in het prachtige bloementuintje een babbeltje gedaan met mama tot er plots een prachtige kolibrie kwam aangevlogen. Ik had er nooit bij stilgestaan een kolibrie te zien hier. Het was een prachtig beestje met knal blauwe en groene veren die glinsterden in de zon. Ik dacht dat kolibries altijd heel klein waren maar deze was toch wel zoals de grootte van een hand. Dat was toch wel een mooie verassing! Ik heb er spijtig genoeg nog geen foto's van kunnen trekken omdat het razendsnel van de ene naar de andere bloem vloog. Even later toen ik terug op school arriveerde voor de privélessen werd mijn lichaam toch wel wat zwaar. Mijn ogen voelden als 2 betonblokken en de kleinste inspanning maakte mij kortademig. Ik was ineens doodop alsof ik klaar was om terug in mijn bed te kruipen. De hoogte hier heeft mij dan toch een kopje kleiner kunnen maken dus veel rusten is de boodschap! Het is trouwens super fijn om van iedereen de reacties te lezen, jullie geven mij altijd een tikkeltje meer moed, bedankt iedereen!

  • 10 Januari 2017 - 08:31

    Papa:

    Hoi Manou...heb je al gezien hoe het Nationaal park genoemd wordt in de buurt van Cuzco?
    'Parque Nacional del Manu'...toeval?Grtz paps......ik ga nu aan't werk X

  • 10 Januari 2017 - 08:39

    Mama:

    Het is toch altijd wel leuk om die dingen allemaal te lezen... Ik had natuurlijk ook nog uitgebreid getelefoneerd met jou, maar zo'n verslagje is toch altijd nog iets anders. Je kan best mooi schrijven, blijven doen! :-)
    De eerste dagen is altijd aanpassen, maar gewoon eten wat ze jou voorschotelen en ietsje meer rusten misschien en dan komt het allemaal goed. Hopelijk pik je de taal snel op en dan ga je je nog comfortabeler voelen... Tot de volgende schatteke!

  • 11 Januari 2017 - 20:34

    Tantie:

    Hoi Nouke,

    Ik hoop dat je al wat kunnen rusten hebt om de hoogteziekte tegen te gaan. Is ni plezant hè.
    Maar het gaat wel over natuurlijk. Hebben ze in jouw gastgezin nu honden en papegaaien?
    Als we 's avonds voor tv zitten, begin ik te tellen hoe laat het in Peru is en probeer me voor te stellen wat je aan't doen bent.

    Tot later schattemie! Dikke kus, Tantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manou

Interesses voor andere culturen en talen geven mij de moed om te reizen en avonturen op te zoeken. Ik hoop wat meer zelfkennis op te doen en mij zo het beste te doen ontwikkelen.

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 13226

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 April 2017

Cuzco & Playa Del Carmen

Landen bezocht: