Valle Sagrado - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu Valle Sagrado - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Valle Sagrado

Door: Manou Geys

Blijf op de hoogte en volg Manou

27 Januari 2017 | Peru, Urubamba

Donderdag 26/01 begonnen we aan een scootertour door de Andes naar de Valle Sagrado. Met 2 scooters en 4 personen vertrokken we op avontuur naar enkele belangrijkste plaatsen. Valle Sagrado is een groot gebied dat erg belangrijk was voor de Inca's en nog steeds is door de goede maïsoogst. Omdat het zo groot is heb je voor het bezoeken van slechts enkele plaatsen bijna 2 dagen nodig. Om het wat aangenamer en relaxter te maken hadden wij dan ook gekozen voor het huren van scooters in plaats van een taxi te nemen. Wat achteraf gezien dan ook meer als de juiste keuze was. Door rond te rijden op de scooters van de ene plaats naar de andere gaf het je buiten het rijplezier met fenomenale uitzichten ook meer inzicht in de realiteit en het dagelijkse leven in Peru. Prachtig gewoon en een echte aanrader! We zijn onze tour gestart naar Písac en de Incaruïnes, een redelijk groot complex van ruïnes dat werd aangenomen als verdediging voor de vallei. Hierna reden we rechtstreeks naar Urubamba om daar ook te overnachten in een Hostel genaamd FlyingDog, ook een aanrader! Van daaruit zijn we die volgende morgen vertrokken naar Ollantaytambo, de stad dat bekend staat als het koninklijke landgoed van keizer Pachacuti tijdens het Incarijk. Ook hier waren vele ruïnes en een steile trapklim om er te geraken. Hierna reden we langs de prachtigste wegen naar een van de interessantste plaatsen, Moray. Een magnifiek werk van cirkelvormige agrarische terrassen door het Incarijk. De precieze bedoeling is nog onbekend, zoals voor de meeste dingen, maar hier alleen kon je al zien hoe intelligent de beschaving wel niet was. Als laatste bezochten we Chinchero, ook een oude Incastad met ruïnes waar je duidelijk de invloed van de Spanjaarden kon zien door de Spaanse kerk die er werd gebouwd in plaats van de heilige Incatempels. Hier hadden we niet veel tijd aan besteed omdat we allemaal nogal uitgeput waren. En voor de volgende dag naar Vinicunca, konden we maar beter zo snel mogelijk naar ons bed en zo goed mogelijk uitslapen.

• 01 Februari 2017 - 15:35

Mama:

Hoi schattie, het ziet er weer allemaal supermooi uit op de foto's, net zoals je verteld hebt... Ongelooflijk!
    Geniet er nog dubbel en dik van en ik hoor je nog via Skype! Dikke kus van mama X