Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres

Door: Manou Geys

Blijf op de hoogte en volg Manou

29 Maart 2017 | Mexico, Isla Mujeres

Vrouweneiland, een super mooi eiland met knalblauw zeewater en haar enige hoofdstad, ook genaamd Isla Mujeres. Het eiland word zo genoemd omdat de Spanjaarden er opmerkelijk veel vrouwenbeeldjes vonden die dienden om de godin Ixchel te eren (de godin van vruchtbaarheid). Je kan er enkel geraken via een ferry vanuit Cancun, via een vliegtuigje is ook mogelijk maar rarara wat goedkoper is... De ferry is even gemakkelijk en even snel, na een 20 minuutjes ben je aangekomen op Isla Mujeres. Het eerste wat we op het eiland gingen doen was een golfkarretje natuurlijk, een super populair vervoersmiddel op het eiland. Er is ook maar één enkele hoofdbaan die je rond het eiland brengt. Na zo'n 30 minuten rijden in een golfkarretje ben je het hele eiland al rond gereden. Dit is ook wat we gedaan hebben, maar met verschillende tussenstops om het adembenemende uitzicht te bekijken. Ook zijn we gestopt bij een zeeschildpad-rehabilitatiecentrum, een beetje triest door de kleine verblijven maar ze worden allemaal uiteindelijk terug vrijgelaten (bijna allemaal). Voor de rest hebben we verschillende stranden bezocht waarvan op het einde Playa Norte, het bekendste strand op het eiland met vele bars en relaxplekjes. Daar hebben we onze laatste uurtjes doorbracht om daarna terug te vertrekken naar Playa Del Carmen.

Manou

Interesses voor andere culturen en talen geven mij de moed om te reizen en avonturen op te zoeken. Ik hoop wat meer zelfkennis op te doen en mij zo het beste te doen ontwikkelen.

Actief sinds 03 Jan. 2017