Vinicunca - Reisverslag uit Vilcanota, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu Vinicunca - Reisverslag uit Vilcanota, Peru van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Vinicunca

Blijf op de hoogte en volg Manou

28 Januari 2017 | Peru, Vilcanota

Ohja eindelijk! Een van de dingen waar ik het meeste naar uitkeek was aangebroken, Vinicunca oftewel Rainbow Mountains! Hiervoor moest ik wel vroeg uit mijn bed, 3u, om met de bus er naar toe te vertrekken. Ja start de wandeling op zo'n 4200m en eindigt het op de top van zo'n 5100m. Dit is echter geen pretje maar je hebt er de mogelijkheid om een paard te huren. Hier deden wij echter niet aan mee en we wilden onszelf bewijzen, desondanks mijn liefde voor paarden. Het is een klim naar de top dat geschat word op een 3 uur wandelen en wauw wat had ik dit onderschat zeg... Door de nog hogere hoogte dan Cuzco kan je die klim vergelijken met lopen in plaats van wandelen. De klim leek op sommige momenten oneindig en ik geef toe dat ik enkele keren wel eens had gedacht aan een paard te huren. Maar neenee, ik heb de top na een enig gesleur kunnen bereiken in 2,5 uurs. En of ik trots was, al bij al is mijn conditie nog tip top in orde! Het gesleur is het uiteindelijk ook meer als waard natuurlijk. Op de top krijg je dan het prachtige natuurfenomeen van de verschillende mineralen in de bergen te zien, wat voor mij een hoogtepunt was. Maar geloof mij dit doe ik geen 2e keer meer.

  • 04 Februari 2017 - 01:59

    Papa:

    Ook trots op je Manou dat je al die leuke, leerrijke dingen mag beleven en hopelijk geniet je nog verder van al die indrukken die op je afkomen...ik kijk weeral uit naar je volgende ervaringen!! XXX

  • 05 Februari 2017 - 16:47

    Anita Adriaensen:

    Hey Manou, super knap, je kunt je alleen voorstellen hoe zwaar het is om te klimmen naar 5100 meter als je het zelf hebt gedaan, maar het uitzicht is dit ook helemaal waard, dat had je niet willen missen. Prachtige foto's, nog veel plezier!

  • 06 Februari 2017 - 14:56

    Claudie:

    Hey Manou,

    Wat een prachtige foto's!!! Het ziet er echt de moeite uit. Dat zou ik ook wel eens willen doen (samen met je mama :-)). Dan kunnen we onze conditie ook ne keer testen. :-) Klein probleempje, het is een beetje ver om af te komen. :-) Ik ben wel blij te zien hoe je geniet. Op naar het volgende. Ik ben benieuwd!
    Liefs,
    Claudie

  • 08 Februari 2017 - 20:03

    Ann Melis:

    Heerlijk !!!

  • 13 Februari 2017 - 16:05

    Leonie :

    OOOO kei leuk!!!! geniet er van <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manou

Interesses voor andere culturen en talen geven mij de moed om te reizen en avonturen op te zoeken. Ik hoop wat meer zelfkennis op te doen en mij zo het beste te doen ontwikkelen.

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 13265

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 02 April 2017

Cuzco & Playa Del Carmen

Landen bezocht: