Cenote Azul - Reisverslag uit Chacalal, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu Cenote Azul - Reisverslag uit Chacalal, Mexico van Manou Geys - WaarBenJij.nu

Cenote Azul

Door: Manou Geys

Blijf op de hoogte en volg Manou

08 Maart 2017 | Mexico, Chacalal

Een cenote is een grot met prachtige natuurlijke zwembaden waar je kan snorkelen en genieten van een prachtig stukje natuur. In Yucatan heb je er maar liefst 3000, ik ben al naar eentje dichtbij geweest, cenote Azul. Het is er verboden om zonnecrème te dragen omdat het de vissen en planten vergiftigd en laat sterven. Als je gewoon zo goed mogelijk in de schaduw blijft vond ik dat geen enkel probleem. Het was er prachtig en ik had zoiets nog nooit eerder geizen, super helder water met allemaal soorten visjes wat ideaal is om wat te snorkelen. Je moest wel opassen voor scherpe rotsen en slibberige gronden, maar ik ben er heelhuids vanaf gekomen. Maar er zijn nog veel cenotes te gaan!

• 11 Maart 2017 - 18:28

Laura:

Hey! Wat leuk om te lezen! Ik kom in Mei ook die kant op! Waar laten jullie je waardevolle spullen als je de cenotes in gaat?

• 29 Maart 2017 - 04:32

Manou Geys:

Heejla! Wanneer we in cenotes waren, was dat ook meestal met een groep van minstens 5 man. Dat was altijd wel gemakkelijk om de spullen gewoon samen te leggen en er zeker van te zijn dat er toch iemand bij de spullen bleef.